مسئول بازررسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت:

درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاهای اساسی راهی برای کوتاه شدن  دست واسطه ها

با درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاهای اساسی دست واسطه ها ودلالان  کوتاه و قیمت ها شفاف سازی می شود
با درج قیمت تولیدکننده بر روی کالاهای اساسی دست واسطه ها ودلالان  کوتاه و قیمت ها شفاف سازی می شود
کد خبر: ۱۳۵۶۲۱۴

به گزارش جام جم آنلاین؛ روح الله حامدی مدیر پروژه درج قیمت تولیدی بر روی کالاها و مسئول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت  در استان سمنان در گفتگو با خبرنگار جام جم گفت:   درج قیمت تولید کننده بر روی کالاهای اساسی بر اساس طرح دولت و در راستای اجرای مفاد ماده 23 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی برشفاف سازی و روانسازی نظام توزیع وروزآمد سازی شیوه های نظارت بر بازار، انجام می شود که با اجرای این طرح و شفاف شدن قیمت تمام شده تولید، دست دلالان و واسطه ها از نظام عرضه و توزیع کوتاه می شود و کالاها با قیمت واقعی به دست مصرف کننده می رسد.

مدیر پروژه درج قیمت تولیدی بر روی کالاهای اساسی وزارت صنعت،معدن و تجارت در استان سمنان با بیان اینکه مرحله اول اجرای این طرح از 27آذر ماه سالجاری شروع شده است، افزود: کالاهای مشمول این طرح در 4 مرحله ابلاغ شده که مرحله آخر شامل کالاهایی از قبیل: انواع حبوبات،آجیل، چای و دمنوش، غلات، مواد پروتئینی، کیک و بیسکوئیت، لوازم صوتی تصویری و... می باشد.

وی افزود: در استان سمنان تا کنون 74 واحد صنعتی مشمول بیش از 90 قلم  کالای مراحل ابلاغی وزارت قرار گرفته است که بعد از صحبت های اقناعی و توجیه طرح تاکنون 16 واحد تولیدی تمکین کرده اندو با سفر وزیر صمت به استان و رفع بسیاری از ابهامات تولید کنندگان، هم اکنون در حال پیگیری و اجرای صددرصدی طرح در واحدهای تولیدی مشمول هستیم.

حامدی اظهار کرد: با اجرای این طرح واحدهای تولیدی با در نظر گرفتن هزینه های تولید،سود کارخانه و ارزش افزوده کالا ملزم به درج قیمت تولید کننده بر روی کالا هستند و در نظام توزیع و عرضه شامل شرکت های پخش،عمده فروشها و بُنَکدارها نیز سود قانونی لحاظ می شود و در نهایت مغازه داربا درج قیمت نهایی مصرف کننده که در کالاهای مصرفی 30 درصد و در کالاهای سرمایه ای وبادوام 20 درصد بیشتر از قیمت تولید  کننده است، کالا به مردم عرضه می شود.

مسئول بازرسی صنعت،معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه با اجرای این طرح هم تولید کننده وهم مصرف کننده منتفع می شوند، افزود:این طرح ازابتدا تا انتها دارای ضمانت اجرایی است و با بازرسی صورت حسابهای موجود، راه هر گونه تخلف بسته می شود.

مدیر پروژه درج قیمت تولید بر روی کالاهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در استان سمنان گفت: هر واحد تولیدی با دارا بودن پروانه بهره برداری و سیب سلامت که قادربه بسته بندی کالا می باشد از تاریخ 23 بهمن ماه سالجاری مشمول این طرح شده وعرضه کنندگان کالاها به صورت فله ای نیز ملزم به ارائه فاکتور معتبر خرید به مصرف کننده  ورعایت سود قانونی لحاظ شده هستند. 

وی در خاتمه اظهار کرد: مردم هرگونه تخلف از قبیل: گرانفروشی یا عدم درج قیمت را با شماره 124 اطلاع دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها